Dzieci to nasze największe skarby – zawsze chcemy dla nich jak najlepiej, ale co to znaczy? W przypadku jedzenia aspekt zdrowotny i edukacyjny kłóci się często z chęcią zrobienia dziecku przyjemności. Czy zdrowe musi być nie smaczne?

Niekoniecznie! Sól, cukier i tłuszcz to trzy składniki, które nasz umysł uwielbia. Czym innym jest przecież czekolada, pączki czy lody jak nie połączeniem cukru i tłuszczu? Wykorzystajmy tę wiedzę i podajmy dziecku bakalie – połączenie chrupiących orzeszków i pestek, które zawierają korzystne kwasy tłuszczowe oraz słodkich owoców suszonych znane jest już od pokoleń…[czytaj dalej]

Letni raj owocowo-warzywny za nami. Teraz na ratunek przychodzi dynia – bezsprzeczna królowa jesieni.

Odmian dyni jest wiele- piżmowa, hokkaido, prowansalska, makaronowa, olbrzymia i wiele innych. Przez konsumenta najbardziej doceniane są odmiany o mocno pomarańczowym miąższu, charakteryzujące się jednocześnie wysoką zawartością beta-karotenu. Ten naturalny barwnik wykazuje tzw. właściwości antyoksydacyjne, dzięki czemu nie tylko hamuje starzenie się skóry, ale także korzystnie działa na wzrok, układ immunologiczny, układ nerwowy oraz łagodzi stany zapalne. …[czytaj dalej]

 

  1. Jedzmy 4-5 posiłków dziennie (najlepiej o tych samych godzinach każdego dnia).
  2. Zaczynamy dzień śniadaniem z najbliższymi.
  3. Nie zapominamy o drugim śniadaniu.
  4. Zadbajmy o różnorodność – niech na naszych talerzach będzie kolorowo.
  5. Wybierajmy produkty sezonowe, najlepiej lokalne.
  6. Komponujmy posiłki tak, aby w każdym było warzywo lub owoc.
  7. Kiedy dopada nas niespodziewany głód, sięgajmy po orzechy, pestki, owoce i warzywa.
  8. Pijmy dużo wody.
  9. Ostatni posiłek zjadajmy 2-3 godziny przed snem.
  10. Jedzmy świadomie, w miłej atmosferze, bez pośpiechu, komputera, telewizora i innych „zakłócaczy”

Pamiętajmy też o regularnej aktywności fizycznej, odpowiedniej dawce snu i uśmiechu co dnia.